Фахівці, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП.
https://rada.info/upload/users_files/21437572/946291ef98d24eda77fc03bad23edfd6.pdf12:06 14.06.2023
Фочук Наталія Олексіївна
Логопед - фахівець, який займається порушеннями мовленнєвої комунікації (заїкання, алалія, дислалія, афазія, дизартрія і т. п.).
Основні напрямки роботи:
Функції логопеда:
Діагностична функція - проявляється в обстеженні дітей і визначенні типу порушень;
Корекційна функція - участь логопеда в здійсненні системи спеціальних логопедичних заходів, спрямованих на подолання або ослаблення недоліків розвитку, властивих дітям з порушеннями мовлення, і сприяючих не тільки виправленню окремих порушень, але й формуванню особистості в цілому.
Навчальна функція - виражається в стимуляції та керуванні активністю дитини, у результаті якої в неї формуються певні знання, уміння і навички.
Виховна функція - проявляється в процесі цілеспрямованого формування гармонійно розвиненої особистості за допомогою спеціально розроблених і науково обґрунтованих засобів, форм і методів впливу. Виховна функція включає й керівництво взаєминами дітей з метою створення педагогічно доцільного, сприятливого мікроклімату для психічного розвитку кожної дитини.
Дослідницька функція - діяльність логопеда неможлива без глибокого аналізу досвіду логопедичної та педагогічної діяльності, без щоденного пошуку нового, аналізу передового досвіду та нововведень.
Функція психолого-педагогічної освіти батьків - забезпечує єдність зусиль дитячого закладу та родини, логопед виступає перед батьками і як пропагандист логопедичних і педагогічних знань. Без виховної, просвітницької роботи з батьками неможливо домогтися значних успіхів у формуванні особистості дитини.
Функція самоосвіти - працювати сьогодні на рівні пропонованих до сучасного вчителя-логопеда вимог неможливо без постійного збагачення знаннями нових досліджень в галузі педагогіки, психології, медицини.
Логопедія — це наука, яка досліджує різноманітні порушення мови й розробляє способи їх корекції. Переважна більшість людей проходять профілактичний огляд у логопеда в дитячому віці і при виявленні будь-яких дефектів, фахівці прописують курс занять для їх усунення.
Логопед займається виправленням дефектів мовлення.
Дефекти мови можуть виникати через неправильну постановку мови або наявність вроджених вад розвитку. Логопед лікує також заїкання, шепелявість, гаркавість, гугнявість, навіть нездатність вимовляти слова в певному порядку. Такі дефекти зустрічаються і у дорослих.
Як розпізнати заїкання у дитини?
Симптоми заїкання
Скільки має тривати логопедичне заняття?
Тривалість логопедичних занять для кожної групи - одна академічна година (45 хвилин). З учнями, у яких наявні дизартрія, ринолалія або інші мовні дефекти, спричинені порушенням будови артикуляційного апарата, проводять індивідуальні заняття 2-3 рази на тиждень по 15-20 хвилин з кожною дитиною.
Значимість професії логопеда визнається міжнародною спільнотою:
професійне свято логопедів - «Міжнародний День логопеда» відзначається 14 листопада.
Фахівці, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП.
https://rada.info/upload/users_files/21437572/946291ef98d24eda77fc03bad23edfd6.pdf12:06 14.06.2023