A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лукавецький ліцей Берегометської селищної ради Вижницького району Чернівецької області

Логопедичний кабінет

Фото без опису

                                                                     Фото без опису

                                               Фочук Наталія Олексіївна

Логопед - фахівець, який займається порушеннями мовленнєвої комунікації (заїкання, алалія, дислалія, афазія, дизартрія і т. п.).

Основні напрямки роботи:

  1. Обстеження учнів з метою виявлення дітей із мовними вадами.
  2. Діагностика мовленнєвих порушень.
  3. Зарахування до логопедичного пункту учнів, які мають мовні недоліки та виправлення їх.
  4. Корекція порушень усного і писемного мовлення.
  5. Співпраця з вчителями, батьками з профілактики мовних порушень.

  Функції логопеда:

Діагностична функція - проявляється в обстеженні дітей і визначенні типу порушень;

Корекційна функція - участь логопеда в здійсненні системи спеціальних логопедичних заходів, спрямованих на подолання або ослаблення недоліків розвитку, властивих дітям з порушеннями мовлення, і сприяючих не тільки виправленню окремих порушень, але й формуванню особистості в цілому.

Навчальна функція - виражається в стимуляції та керуванні активністю дитини, у результаті якої в неї формуються певні знання, уміння і навички.

Виховна функція - проявляється в процесі цілеспрямованого формування гармонійно розвиненої особистості за допомогою спеціально розроблених і науково обґрунтованих засобів, форм і методів впливу. Виховна функція включає й керівництво взаєминами дітей з метою створення педагогічно доцільного, сприятливого мікроклімату для психічного розвитку кожної дитини.

Дослідницька функція - діяльність логопеда неможлива без глибокого аналізу досвіду логопедичної та педагогічної діяльності, без щоденного пошуку нового, аналізу передового досвіду та нововведень.

Функція психолого-педагогічної освіти батьків - забезпечує єдність зусиль дитячого закладу та родини, логопед виступає перед батьками і як пропагандист логопедичних і педагогічних знань. Без виховної, просвітницької роботи з батьками неможливо домогтися значних успіхів у формуванні особистості дитини.

Функція самоосвіти - працювати сьогодні на рівні пропонованих до сучасного вчителя-логопеда вимог неможливо без постійного збагачення знаннями нових досліджень в галузі педагогіки, психології, медицини.

Логопедіяце наука, яка досліджує різноманітні порушення мови й розробляє способи їх корекції. Переважна більшість людей проходять профілактичний огляд у логопеда в дитячому віці і при виявленні будь-яких дефектів, фахівці прописують курс занять для їх усунення.

Логопед займається виправленням дефектів мовлення.
Дефекти мови можуть виникати через неправильну постановку мови або наявність вроджених вад розвитку. Логопед лікує також заїкання, шепелявість, гаркавість, гугнявість, навіть нездатність вимовляти слова в певному порядку. Такі дефекти зустрічаються і у дорослих.

Як розпізнати заїкання у дитини?

Симптоми заїкання

  1. Дитина раптово перестає говорити. Таке мовчання може тривати до декількох днів. ...
  2. На початку кожної фрази дитина багаторазово повторює перший склад.
  3. Дитині дуже складно почати розмову.
  4. Дитина робить тривалі паузи, зупинившись в середині слова.
  5. Перед деякими словами з'являються зайві голосні звуки.

Скільки має тривати логопедичне заняття?

Тривалість логопедичних занять для кожної групи - одна академічна година (45 хвилин). З учнями, у яких наявні дизартрія, ринолалія або інші мовні дефекти, спричинені порушенням будови артикуляційного апарата, проводять індивідуальні заняття 2-3 рази на тиждень по 15-20 хвилин з кожною дитиною.

                                 Фото без опису

         Значимість професії логопеда визнається міжнародною спільнотою:

професійне свято логопедів - «Міжнародний День логопеда» відзначається 14 листопада.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень