A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Лукавецький ліцей Берегометської селищної ради Вижницького району Чернівецької області

Алгоритми роботи з батьками

Фото без опису

АЛГОРИТМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ                                                      

            Робота з батьківською громадськістю у І семестрі 2024/2025 н. р.

1. Формування списків учнів на пільгове харчування.

                                                            Серпень   Класні керівники 1-11кл.

2.Створення банку даних «Працевлаштування випускників 9, 11-х класів».

                                            Серпень  Думітро О.Д., Романюк В.Ю., Олексюк П.Д., Колісник В.І.

                                                                                   

3.   Серпневий університет педагогічних знань: «Все про новий навчальний рік ( освітній процес в умовах воєнного стану; правила безпеки, партнерська взаємодія,  тощо)» -  групове та індивідуальне консультування за запитами батьків.                                                                           

            Адміністрація, класні керівники, психолог, соціальний педагог, медичний працівник

4. Загальношкільні батьківські збори « Шкільна родина. Кроки до успіху дитини».

                                                                                Вересень      Адміністрація закладу

5.Консультативний пункт психолого-педагогічної підтримки батьків дітей з особливими освітніми потребами.               Робота за запитами батьків  Постійно    Фахівці пункту

6.Організація та діяльність шкільної служби «тет – а – тет» ( запобігання та протидія домашньому насильству).    Психологічна служба       За окремим порядком

7.  Індивідуальні та колективні форми взаємодії педагогів з батьками.

                                                   Протягом семестру       класні керівники

 Робота з батьківською громадськістю у ІІ семестрі 2024/2025 н. р.

1.Коригування списків учнів на пільгове харчування.

                                                                            Січень   Класні керівники 1-11кл.

2.Віртуальна зустріч шкільних друзів (опора в організації та проведенні на батьків-випускників).                         

                                                    Лютий   ЗВР, педагог-організатор, кл..кер.11кл.

3. Консультування батьків (тематичне, індивідуальне, класні батьківські збори). Батьківський ринг.  Діяльність служби порозуміння.

                                                Березень      Психолог              Соціальний педагог

4. «Ваша дитина – випускник навчального закладу . Все про ДПА,ЗНО, НМТ, порядок закінчення навчального року»  - зустрічі адміністрації з батьками учнів 4-х, 9, 11-х класів.        

                                                                       Квітень    Директор, заступники

5. День матері. День сім’ї.  (відповідно до планів роботи)      

                                                           Травень     Класні керівники 1-11кл.

6.Загальношкільні батьківські збори. Підсумок року.

                                                           Травень      Адміністрація

7. Звіт директора школи.         

                                                          Червень     Адміністрація

8. Класні батьківські збори (за окремим графіком).

                                                        Січень- травень    Класні керівники 1- 11кл.

                             Алгоритми партнерства:

І. Основи взаємодії педагогів з батьками.

         «Якомога менше викликів до школи батьків для моральних нотацій дітям, для лякання дітей батьківською «сильною рукою», для попередження про небезпеку, «якщо й далі так буде продовжуватись», - і якомога більше такого спілкування дітей з батьками, що приносить радість матерям і батькам. Усе, що в дитини в голові, душі, у зошиті, щоденнику, - усе це ми повинні розглядати з погляду взаємин дітей і батьків, і зовсім неприпустимо, щоб дитина приносила матері та батьку одні засмучення …» ( В. Сухомлинський)

  ІІ. Основні етапи взаємодії з батьками учнів різних вікових категорій

1.Робота з батьками учнів початкової школи.

1.1.Робота з батьками учнів НУШ.

2. Робота з батьками учнів 5-х класів НУШ (адаптація переходу в основну школу).

3. Робота з батьками учнів основної школи (6-7 класи НУШ), 8-9 класи.

4. Робота з батьками учнів старших і випускних класів.

5.  Основні функцій: інформаційна; виховно-розвивальна;  формуюча;

охоронно-оздоровча;  контролююча;  побутова.

ІІІ. Завдання  взаємодії:

формування активної педагогічної позиції батьків;

озброєння батьків педагогічними знаннями й уміннями;

активна участь батьків у вихованні дітей.

Співробітництво школи та родини на будь-якому етапі починається з вивчення умов і мікроклімату сімейного виховання, індивідуальних особливостей дітей і батьків.

            ІV.  Напрями взаємодії:

 1. Підтримка  фізичного здоров'я учнів.

2. Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей.

3. Пізнавальна сфера життя учнів (робота з учителями-предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Захист не учня, а людини в ньому. Підхід до кожної дитини «з оптимістичної позиції» (А. Макаренко).

4. Робота з родиною - вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання:

 - вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини;

 - психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів,   консультацій, бесід;

 - організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків;

 - захист інтересів і прав дитини в так званих «важких» родинах.

V. Функції батьківської освіти:

Реалізуються завдання співробітництва, партнерства  (відомості про виховну концепцію школи, педагогічну позицію класного керівника, про методику виховання, про цілі й задачі особистісного розвитку школярів на даний період, про хід духовного розвитку дитини, про особливості шкільної діяльності учня, про взаємини у групі, про виявлені здібності й поточні успіхи тощо).

VІ.  Правила взаємодії:

  • Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення.
  • Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною.
  • Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей.
  • Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітні, застосовуватись у комплексі.

VІІ. При вивченні родини школяра педагог насамперед звертає увагу на такі дані:

  • Загальні відомості про батьків, інших членів родини, житлові умови, матеріальну забезпеченість

-    Інтерес до справ школи.

  • Загальні відомості про дітей (вік, інтереси, рівень вихованості).
  • Виховні можливості родини (рівень педагогічної культури батьків).

        VІІІ.  ЗМІСТ, ФОРМИ ТА МЕТОДИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ

 Зміст роботи школи з батьками:

підвищення психолого-педагогічних знань батьків, їх педагогічної культури , зміцнення взаємодії школи та родини (лекції, семінари, індивідуальні консультації, практикуми);

залучення батьків у навчально-виховний процес (батьківські збори, спільні творчі справи, допомога у зміцненні матеріально-технічної бази);

участь батьків в управлінні школою (рада школи, батьківські комітети).

Методи роботи: спостереження, бесіда, тестування, анкетування,

 психолого-педагогічна освіта.

Форми психолого-педагогічної освіти:

Університет педагогічних знань (така форма допомагає озброїти батьків основами педагогічної культури, познайомити з актуальними питаннями виховання дітей).

Лекція (форма, що докладно розкриває сутність тієї чи іншої проблеми виховання. Головне в лекції - аналіз явищ, ситуацій).

Конференція (передбачає розширення, поглиблення й закріплення знань про виховання дітей).

Практикум (форма вироблення в батьків педагогічних умінь з виховання дітей, ефективного розширення виникаючих педагогічних ситуацій, тренування педагогічного мислення батьків).

Індивідуальні тематичні консультації (обмін інформацією, що дає реальне уявлення про шкільні справи та поведінку дитини, її проблеми).

Індивідуальні консультації - одна з найважливіших форм взаємодії класного керівника з родиною. Учитель повинен дати батькам можливість розповісти йому все те, із чим вони хотіли би познайомити вчителя в неофіційній обстановці, та з'ясувати важливі відомості для своєї професійної роботи з дитиною:

  • особливості здоров'я дитини;
  • її захоплення, інтереси;
  • переваги у спілкуванні в родині;
  • поведінкові реакції;
  • особливості характеру;
  • мотивації навчання;
  • моральні цінності родини.

Відвідування родини (індивідуальна робота педагога з батьками, знайомство з умовами життя).

Батьківські збори:

Загальношкільні батьківські збори - проводяться два рази на рік.

Класні батьківські збори - проводяться чотири-п'ять разів на рік. Мета - обговорення завдань навчально-виховної роботи класу, планування виховної роботи, визначення шляхів тісного співробітництва родини та школи, розгляд актуальних педагогічних проблем.

Батьківські збори повинні навчати  батьків, а не констатувати помилки та невдачі дітей.

Тема зборів повинна враховувати вікові особливості дітей.

Збори повинні мати як теоретичний, так і практичний характер - аналіз ситуацій, тренінги, дискусії тощо.

Збори не повинні займатись обговоренням та осудом особистості.

Батьківський тренінг - це активна форма роботи з батьками, які хочуть змінити своє ставлення до поведінки та взаємодії з власною дитиною, зробити його більш відкритим і довірчим

Батьківські ринги - одна з дискусійних форм спілкування батьків і формування батьківського колективу. Батьківський ринг готується у вигляді відповідей на запитання з педагогічних проблем. Запитання вибирають самі батьки. На одне запитання відповідають дві родини. У них можуть бути різні позиції, різні думки. Інша частина аудиторії в полеміку не вступає, а лише підтримує думку родин оплесками. Експериментаторами в батьківських рингах виступають учні класу, визначаючи, яка родина у відповідях на запитання була найбільш близька до їх правильного трактування.

Навчання батьків:

Навчання батька як вихователя.

Навчання батька як учителя своєї дитини.

Навчання батька як союзника, партнера, співуправлінця. 

Практична робота педагогів з батьками дітей в нашій школі реалізується через колективні та індивідуальні форми взаємодії:

- Психолого-педагогічна освіта;
- Батьківсько-педагогічний аналіз (вивчення сім'ї з метою виявлення її можливостей з виховання своїх дітей, аналіз проміжних і кінцевих результатів їхньої спільної діяльності);
- Батьківська співучасть у роботі педагога (формування активної педагогічної позиції батьків);
- Батьківська співтворчість..

ІХ. Основні орієнтири співпраці сім'ї та школи :

1. Єдність вимог до учнів.
2. Узгодженість дій (закони, що захищають сім'ю і дитини, знання обома сторонами психологічних особливостей дитини).
3. Взаємо доповнення впливів (авторитет батьків, особистість учителя, єдине трактування впливу вулиці, засобів масової інформації).
4. Подолання недоліків у формуванні особистості (робота з дітьми, які перебувають в особливо важких умовах, психологічна корекція).
5. Спільна робота по закріпленню та розвитку успіхів дитини.
6. Підвищення педагогічної культури батьків.
7. Різні форми співпраці з батьками.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень