Правила для для здобувачів освіти
https://rada.info/upload/users_files/21437572/505186fdd30210d5fe01229112eb1d0a.pdf
Правила поведінки у Лукавецькому ліцеї
Наші цінності обумовлюють наші правила:
- Цінуємо досвід, патріотизм, активну життєву позицію своїх земляків, випускників школи. Історія школи – це персональні історії кожного її випускника, громадянина своєї країни, патріота, особистості.
2. Людина, її життя, здоров’я, безпека – найбільша цінність в суспільстві. Кожен з нас ( дорослий і дитина) дбає про себе, про всіх у шкільній родині, про особисту та колективну безпеку.
3. «Я –концепція» в системі «МИ»:
Довіра. Я довіряю всім членам Лукавецької родини: учням, батькам, учителям та команді «Лукавецький ліцей».
Розвиток. Я розвиваюсь сам і допомагаю розвиватись іншим.
Повага. Я поважаю кожного, незалежно від статі, віку, національності, релігійних переконань, сексуальної орієнтації та матеріального статку.
Відповідальність. Я несу відповідальність за свій результат, свідомо ставлюсь до цінностей Лукавецького ліцею, правил, завдань та обов’язків.
Командність. Я є частиною успіху шкільної спільноти: працюю, надихаю, ділюсь, допомагаю тим, хто потребує.
Академічна доброчесність. Я старанний і самостійний у навчанні; відповідальний за власні вчинки і чесне здобуття оцінок; я за толерування думок, взаємоповагу, підтримку, гідну та моральну поведінку під час навчального процесу та поза ним.
4. Цінуємо партнерську взаємодію з батьками.
Навчання – це не двосторонній процес взаємодії учнів та вчителів, в ньому присутня і третя, не менш важлива, сторона – батьки. Саме тому ми зараховуємо до Лукавецького закладу освіти не лише дитину, а й найближчих для неї людей – тата і маму, тобто всю сім’ю, і бачимо батьків активними учасниками навчально-виховного процесу нарівні з учнями та вчителями.
Правила поведінки учнів базуються на чинному законодавстві України, Статуті Лукавецького ліцею.
Загальні правила поведінки
Учень приходить до школи за 10-15 хв. до початку навчальних занять, займає своє робоче місце, готує все необхідне навчальне приладдя до уроку.
Школа — територія, на якій не місце будь-яким видам зброї, зокрема ножам, вибуховим, вогненебезпечним речовинам, алкогольним напоям, цигаркам, наркотикам, токсичним речовинам.
Йти зі школи та її території можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками)
Учні поводяться ввічливо, піклуються про молодших школярів.
У школі учні поводяться гідно та поважають честь і гідність людей, які знаходяться поруч.
Учні бережуть майно школи, дбають про чистоту та порядок на території школи.
Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у школі та за її межами.
Учень старанно виконує домашні завдання.
Правила поведінки під час уроку
Учні входять до класу за дзвоником. запізнюватися на уроки можна лише з поважних причин.
Під час уроку учень працює, з повагою ставиться до праці інших учнів, вчителя.
Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
Учні охайно ведуть щоденники і дають його вчителю без будь-яких заперечень.
Учень дбайливо ставиться до своїх підручників та зошитів.
Учні знають і дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
Користуватися мобільними телефонами під час проведення уроків можна лише з навчальними цілями, з дозволу вчителя.
Правила поведінки під час перерви
Під час перерви учень прибирає своє робоче місце й готується до наступного уроку.
Під час перерви учні дотримуються правил техніки безпеки під час руху сходами, коридорами, в класних приміщеннях; у нашому ліцеї грають у м’яча лише у приміщеннях, пристосованих для цього.
Наш ліцей – заклад, у якому шанують біблійну істину: «Спочатку було Слово», тому у нашому ліцеї немає місця лихослів’ю. сваркам, бійкам, з’ясуванню стосунків.
Правила поведінки в їдальні
Під час перебування в їдальні учні дотримуються гарних манер і поводяться пристойно.
Учні шанобливо ставляться до працівників їдальні.
Розмовляти під час їжі можна не голосно, щоб не турбувати тих, хто їсть по сусідству.
Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
У шкільній їдальні учні дотримуються вимог вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуються черги.
Правила поведінки в шкільному автобусі
Учні, пасажири шкільного автобуса:
- заходять в шкільний автобус, не поспішаючи, дотримуючись черги, не випереджаючи всіх;
- займають зазначене місце;
- старші школярі займають місця в задній частині салона автобуса, молодші - в передній;
- виконують вимогу супроводжуючої особи, що має право здійснювати контроль;
- здійснюють посадку ( висадку) лише після повної зупинки автобуса;
- повідомляють водієві про виявлені забуті речі, документи та цінності.
Виходимо з автобуса правильно
- вихід з автобуса починається тільки по команді старшої особи, відповідальної за перевезення учнів;
- не поспішаємо, коли виходимо;
- першою з автобуса виходить старша особа, відповідальна за перевезення школярів, і допомагає молодшим школярам вийти із автобуса;
- після виходу із транспортного засобу потрібно уважно дивитися на дорогу, і, не поспішаючи, переходити її.
Під час руху учні ліцею пам’ятають про декілька вкрай важливих «НЕ»:
- сидять на своїх місцях, не ходять по салону;
- не ставлять на проході салону автобуса свої речі;
- розуміють, що без необхідності не треба натискати сигнальні кнопки »виклик до водія»;
- самостійно не відкривають і не закривають кватирки та вентиляційні люки;
- не псують оббивку сидінь та інше обладнання автобуса;
- не кричать, не висовуються з вікна, не заважають іншим при вході та виході;
- не смітять;
- не відволікають водія від керування;
- не користуються аварійним обладнанням без потреби.
Правила використання інтернет-ресурсів
Здобувачі освіти використовують Інтернет-ресурси виключно з навчальною метою.
Учні ліцею не відвідують сайти, які містять непристойну, заборонену, нелегальну інформацію, насильство тощо.
Здобувачі освіти уникають відкриття файлів, листів, що надходять з невідомих джерел.
Використання інформації з Інтернет-ресурсів має містити посилання на джерело (дотримання принципів академічної доброчесності).
Учні ліцею не поширюють інформацію, що може образити інших осіб або заподіяти їм шкоду.
Про використання мобільних телефонів
На законодавчому рівні в Україні не встановлена заборона на використання мобільних телефонів у закладах освіти. Саме тому школа не має юридичних підстав забороняти учням мати мобільні пристрої.
Гаджети можуть використовуватися в освітньому процесі, але не мають йому заважати. Якщо використання гаджетів учнем заважає освітньому процесу, зокрема відволікає його або інших учнів під час уроку – вчитель має право робити зауваження та вимагати, щоб учень припинив перешкоджати проведенню уроку.
Загалом користування мобільними телефонами у закладах освіти має кілька аспектів.
- За допомогою гаджетів учні можуть працювати з електронними версіями підручників, інтерактивними додатками, здійснювати проєктну та пошукову роботу на уроках – у такому разі вони сприяють досягненню освітніх цілей, допомагають урізноманітнити уроки та заняття, розвивати в учнів медіаграмотність.
- Гаджети дозволяють дітям перебувати на зв’язку з батьками й дають можливість швидко в разі необхідності сконтактувати з ними, наприклад, повідомити про погане самопочуття. У період воєнного стану, коли можуть виникати різні надзвичайні ситуації, й під час повітряних тривог бути на зв’язку – це особливо важливо.
- Мобільний телефон допомагає за потреби зафіксувати факти порушення прав учасників освітнього процесу, наприклад, здійснення насильства, жорстоке поводження, зокрема булінг. Право на таку фіксацію випливає зі ст. 32 Конституції України та п. 4 ч. 4 ст. 21 Закону України “Про інформацію”. В певних ситуаціях лише відео- та аудіодокази протиправної поведінки можуть допомогти притягнути винних до відповідальності та відновити безпечне освітнє середовище в закладі освіти. В умовах зростання у медіапросторі та соціальних мережах кількості повідомлень про випадки жорстокого поводження з дитиною, зокрема булінгу, видається, що саме мобільний телефон часто може бути дієвим інструментом захисту прав дитини.
З іншого боку, гаджет відволікає від навчання при використанні його не за призначенням, може сприяти академічній недоброчесності, знижувати рівень міжособистісного спілкування, рухової активності, впливати на здоров’я, сприяти формуванню нездорових залежностей від гаджетів, насильству, розвитку шкідливих звичок (адже діти схильні наслідувати те, що вони бачать, тому безперешкодний доступ дітей до гаджетів та контенту з насильством не залишається безслідним) та кібербулінгу.
Маємо пам’ятати, що будь-яка техніка – це лише інструмент у руках людини: він може приносити як користь, так і шкоду, залежно від того, як ним користуватися. Саме тому важливо формувати у молодого покоління відповідальне ставлення як до використання техніки, так і до свого здоров’я, а також повагу до інших, розуміння своїх прав та обов’язків як учасників освітнього процесу. Ми не можемо ігнорувати технологічний прогрес, але маємо працювати над тим, щоб використовувати його здобутки на користь, а не шкоду.
Вважаю, що безпекові чинники – наявність воєнного стану, зростання кількості випадків жорстокого поводження, насильства щодо дітей показують нам, що мобільні телефони не можуть бути заборонені у закладах освіти. Разом з тим, очевидно, що мають існувати певні правила користування ними.
Однак наразі в Україні на державному рівні відсутні акти, які б унормовували використання мобільних телефонів у закладах освіти. Це ускладнює запровадження таких загальношкільних правил та правомірність вимоги для їх виконання.
Відповідно до статті 23 Закону України “Про освіту” школи мають автономію у прийнятті рішень щодо організації освітнього процесу та мають право встановлювати внутрішні правила, спрямовані на забезпечення безпеки, порядку та ефективності освітнього процесу. Водночас, оскільки на законодавчому рівні питання використання гаджетів не врегульоване, це може викликати юридичні труднощі у введенні таких правил закладами освіти. Адже тут виникають питання щодо того, де зберігатимуться гаджети учня, хто нестиме відповідальність за їх збереження, які правові підстави вилучення гаджетів, адже це особисте майно учнів, та інші питання.